Zakres działania Wydziału Budżetu i Finansów:

1. Sporządzanie projektu budżetu miasta oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia.

2. Przygotowywanie i realizowanie planu dochodów i wydatków budżetowych oraz dokonywanie analiz, opracowywanie wniosków dotyczących gospodarki finansowej i przedkładanie ich Burmistrzowi.

3. Opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych oraz innych należności budżetowych.

4. Przygotowywanie projektów decyzji w zakresie wymiaru podatków, ulg, zwolnień i umorzeń.

5. Prowadzenie księgowości budżetowej i podatkowej.

6. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1) pobór opłat,

2) analiza stawek opłat za odbiór odpadów komunalnych i przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie.

7. Prowadzanie obsługi kasowej.

8. Prowadzenie ewidencji składników mienia.

9. Windykacja należności przysługujących miastu na drodze administracyjnej i sądowej.

10. Zgłaszanie wierzytelności w postępowaniu likwidacyjnym bądź upadłościowym podmiotów gospodarczych.

11. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

12. Obsługa kredytów bankowych, pożyczek i obligacji.

13. Nadzorowanie realizacji pomocy publicznej dla przedsiębiorców.

14. Nadzorowanie jednostek i zakładów budżetowych w zakresie prawidłowego opracowania i realizowania zadań dotyczących gospodarki środkami publicznymi.

15. Obliczanie i wypłacanie wynagrodzeń i innych należności wynikających ze stosunków pracy i umów cywilnoprawnych z uwzględnieniem zasad dotyczących ubezpieczeń społecznych, podatków i innych potrąceń prawem przewidzianych.

16. Prowadzenie kart wynagrodzeń, list płac, kart zasiłkowych i dokumentacji związanej z wydawaniem zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia pracowników.

17. Realizacja zadań z zakresu PPK.

18. Realizowanie zadań związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.

19. Realizacja zadań z zakresu pomocy publicznej.

20. Realizacja scentralizowanych zasad rozliczeń podatku VAT.

21. Realizacja zasad (polityki) rachunkowości.

22. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym, funduszami i fundacjami.

23. Współpraca w zakresie przekazywania odpowiednich informacji do Biuletynu Informacji Publicznej.

24. Sporządzanie bilansu.

25. Sporządzania sprawozdań w tym z wykonania budżetu za I półrocze oraz za dany rok budżetowy.

Linki